piątek, 24 kwietnia 2009

Jak zamienić swoich subskrybentów na klientów

Poznaj pięć najważniejszych punktów dzięki którym nie tylko zatrzymasz swoją listę subskrybentów ale także zamienisz ją na listę zadowolonych klientów.

Jeżeli działasz w Internecie w dziedzinie marketingu z pewnością słyszałeś o korzyściach jakie niesie ze sobą budowanie swojej listy subskrybentów. Ale czy wiesz co z nią robić i jak to robić kiedy już jesteś w jej posiadaniu?

Najczęściej popełnianym błędem wszystkich początkujących jest to, że zaczynają wdrażać przygotowany wobec swoich subskrybentów marketing w tak nachalny sposób jak to tylko możliwe. To niestety wróży tylko klęskę takiego marketingu, ponieważ może on być odebrany jako wręcz desperacka próba zarobienia pieniędzy.

Problem tkwi w tym, że nie można traktować w ten sposób listy swoich subskrybentów. Oni też są ludźmi a nie tylko listą dzięki której zarobisz swoje pieniądze.

Aby ich zatrzymać i sprawić by stawali się twoimi klientami musisz poznać parę podstaw właściwego traktowania swoich subskrybentów.

1.Musisz zrozumieć i poznać potrzeby twoich subskrybentów. Musisz wiedzieć czego chcą i jakie mają wymagania żeby móc im je dostarczyć w pierwszej kolejności, wtedy kiedy będą tego potrzebować.

2.Musisz nauczyć się jak zaspokoić potrzeby twoich subskrybentów. Jeśli przychodzą do ciebie po pomoc w marketingu to udziel im pomocy w marketingu, a nie w budownictwie. Daj im to czego chcą.

3.Musisz zbudować relacje z osobami na liście twoich subskrybentów. Skoro twoi subskrybenci są ludźmi, to traktuj ich jak ludzi. Wszyscy oni mają jakieś potrzeby i pragnienia, wszyscy czegoś chcą. Ucz się kim oni są a wtedy będziesz mógł im lepiej pomóc w przyszłości.

4.Traktuj subskrybentów i klientów z twojej listy z należytym szacunkiem. Jeśli traktujesz swoich subskrybentów jak ludzi, a nie jak środek do zarobienia pieniędzy wtedy zauważają różnice. Ludzie chcą być dobrze traktowani. Jeśli dobrze ich potraktujesz wtedy możesz być pewien, że będą chcieli się odwdzięczyć i również będą starali się potraktować cię należycie.

5.Zapewnij swoim subskrybentom długoterminowe wsparcie. Twoi obecni subskrybenci będą twoimi późniejszymi klientami. Ale czy są nimi już teraz czy będą nimi w przyszłym roku nie ma to znaczenia. Zawsze zapewniaj im takie samo wsparcie jak pierwszego dnia. Będą wdzięczni za wysiłki, które mają na celu utrzymać ich zadowolonymi z oferowanych przez ciebie usług. Zadowolony klient pozwoli utrzymać ci dobrze prosperujący biznes na długie lata.

1 komentarz: