wtorek, 28 kwietnia 2009

Nowi klienci jako „dodatkowe” a nie główne źródło przychodu

autorem artykułu jest Maciej Matysik


Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie audycja w radiu serwisu CzasNaE-Biznes, przedstawiany tam schemat działania wydał mi się na tyle interesujący że po prostu musiałem podzielić się z Wami tą wiedzą... Otóż znaczna część polskich firm większość swoich środków przeznaczonych na marketing wydaje tylko na pozyskiwanie nowych klientów. Taka polityka firmy może się dla wielu wydawać jak najbardziej słuszna, ale czy naprawdę jest to najskuteczniejszy sposób ? Otóż jak NIE, stosując metodę którą opiszę poniżej będziemy w stanie osiągnąć 2 a nawet 3 krotnie większe przychody... Jak więc w takim razie mądrze wykorzystać nasze fundusze, czas oraz pracę?

Na początek powiem może z czego składa się dochód każdej firmy – jest to iloczyn trzech czynników:



ilość klientów x wartość zakupu x ilość transakcji



Podam prosty przykład – w naszej firmie we wrześniu zakupów dokonało 500osób, wydając za każdym razem 100zł oraz kupując po 4 produkty każdy. Obliczmy w takim razie nasz przychód:



500 x 100 x 4 = 200000zł

Teraz zróbmy tak jak robi przeciętna polska firma nastawiająca się tylko na nowych klientów... po działaniach promocyjnych udaje jej się zwiększyć liczbę osób u nich kupujących o 20%.



(500+100) x 100 x 4 = 240000zł
40000/200000 x 100% = wzrost przychodu o 20%



Jak widzimy wzrost dochodów takiej firmy wyniósł 20%. Teraz natomiast powiększmy wszystkie trzy wartości z których składa się przychód naszego przedsiębiorstwa o 20%.

(500+100) x (100+20) x (4+0,4) = 316800zł
116800/200000 = wzrost przychodu o 58,4% !!



Tak więc co widzimy? Tak to prawda, skupienie się na wszystkich trzech „składnikach” naszego przychodu pozwoliło nam osiągnąć prawie 3 krotnie lepsze rezultaty niż w przypadku działania tylko na rzecz pozyskiwania nowych klientów.

Wniosek z tego jest prosty. Polityka marketingowa naszej firmy powinna się opierać nie tylko na pozyskiwaniu nowych klientów ale również na zachęcaniu tych których już mamy aby kupowali u nas częściej i za większe kwoty. Czytałem niedawno na jakiejś stronie, (adresu niestety nie pamiętam) że koszt nakłonienia osoby która już u nas kupowała niż zupełnie nowej osoby na zakup naszego produktu wyniesie ok. 20% mniej i co najważniejsze wymaga to mniej czasu i wysiłku.

Tak więc myślę że warto zainteresować się naszymi stałymi klientami, oddziaływać na nich naszą ofertą oraz metodami promocyjnymi aby z chęcią często kupowali nasze produkty. Nie możemy wnioskować że skoro dana osoba raz u nas kupiła to zrobi to kolejny raz, otóż podtrzymywanie kontaktu z klientami, ciągłe dostarczanie nowszych, ciekawszych i co najważniejsze bardziej przydatnych informacji o naszym produkcie być może nakłoni ich do tego aby systematycznie kupowali produkty naszej firmy...





--

Maciej Matysik zajmuje się e-biznesem - e-marketingiem w małych i średnich firmach.



Jego blog z wieloma użytecznymi artykułami oraz kursami znajdziecie pod adresem e-marketing.net.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

7 komentarzy:

  1. Do usprawnienia kontaktu z klientami można dziś posłużyć się systemem crm, bądź innym oprogramowaniem dedykowanym dla biznesu - https://craftware.pl/. W większości przypadków wdrożenie takich innowacji może przynieść duże profity dla danej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze za każdym razem nowi klienci są pożądani i nie ważne ile ich by było. Moim zdaniem wtedy warto w firmie jest wdrożyć systemy ERP https://www.connecto.pl/system-erp-do-zarzadzania-firma/ aby naszym podmiotem zarządzać w prawidłowy sposób.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozyskiwanie nowych klientów jest bardzo ważne dla rozwoju każdej firmy. Dziś wiele firm decyduje się na różne nowoczesne rozwiązania, które pomagają im osiągać takie cele. Jednym z nich jest np. system Push Ad https://push-ad.com/pl/. Jego wdrożenie pozwala m.in. stworzyć bazę potencjalnych klientów, która może być potem wykorzystana do zwiększenia konwersji oraz przedstawienia firmowych produktów (lub usług) tylko osobom, które są nimi faktycznie zainteresowane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla niektórych osób jeden nowy klient może być głównym źródlem dochodu. Zależy od zarobków

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem w takiej sytuacji przede wszystkim powinniśmy zrobić swego rodzaju analizę. Jak nawet już czytałem na stronie http://businesspl.com/index.php/finanse/18895-rola-analizy-biznesowej-w-projektach-it to także rola analizy biznesowej w IT jest dość istotna. Dlatego ja jestem zdania, ze o takie obszary również należy dbać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy nowy klient jest ważny i trzeba starać się aby go utrzymać. A klienci to wzrokowcy, patrzą na wszystko. W sprzedaży internetowej także na to jak zapakowana jest przesyłka z zamówieniem. Wybierając taśmę można umieścić na niej nadruk z logo firmy i dzięki temu podnieść swoją ocenę marki w oczach klienta, takie taśmy są dostępne widzę w ofercie https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ .

    OdpowiedzUsuń
  7. Obecnie o każdego klienta warto się starać i każdy jest ważny jeśli chcemy prowadzić biznes na szeroką skalę i być poważną konkurencją na rynku. Przełoży się to na widoczne zyski firmy.

    OdpowiedzUsuń